(It’s integral to note that one’s reaction to what follows would be fundamentally different seeing it on video than in a theater. The difference between film and video, or DVD to be more precise, is the picture quality. The actual film it was shot on, Eastman 500 EXR, had been underexposed by two stops, then pushed another two during development, creating a haze of grain that lent it a documentary feel. The effect was rather like Suerat’s pointillism meeting the warm interior lights of Latrec. It’s intimacy was almost embarrassing. The DVD was cleaned up, slickening the presentation, thereby making it more palatable to audiences.)
. Impressionante o quanto o esmero visual de um diretor como Kubrick é desconsiderado com tamanha facilidade. Isto no auge da propalada fidelidade das novas mídias. Ao menos as inúmeras e patentes insuficiências do VHS eram prontamente assumidas.
. Alguém sabe me dizer se a edição dupla nacional ou o BluRay do filme faz jus a este processo?
. Impressionante o quanto o esmero visual de um diretor como Kubrick é desconsiderado com tamanha facilidade. Isto no auge da propalada fidelidade das novas mídias. Ao menos as inúmeras e patentes insuficiências do VHS eram prontamente assumidas.
. Alguém sabe me dizer se a edição dupla nacional ou o BluRay do filme faz jus a este processo?
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